Scénárista Far Cry 5 vysvětluje absenci mini-mapy a věží
Fanatickému kultu ve fiktivní oblasti Hope Country, která je zasazena do americké Montany, se postavíme koncem února příštího roku. Far Cry 5 využívá zaběhnuté principy série, včetně průzkumu rozsáhlého otevřeného světa, divoké zvěře nebo volby. Hráč si bude moci sám zvolit, jakým způsobem splní jednotlivé úkoly. Buď můžete vše řešit akčním stylem, nebo potichu. Nejvýraznějším rozdílem oproti dřívějším dílům bude absence mini-mapy v rohu obrazovky.
O důvodech, které vedly k vynechání mini-mapy, se rozpovídal scénárista Drew Holmes v rozhovoru pro GamingBolt. Tamní redakci řekl, že se ve Far Cry 5 soustředí na průzkum a myslí si, že bez mini-mapy se hráči více ponoří do hry a budou prozkoumávat prostředí. Zároveň si nemají být jisti tím, kde jsou nebo kam zrovna jdou. Určitě to bude pro hráče další výzva, mini mapa a věže velice pomáhali v předchozích částích. Nyní se budete muset spolehnout sami na sebe.
Dle slov Holmese mini-mapa v předchozích dílech Far Cry informovala hráče o všem, což je špatně. Hráč hned věděl, co je ve světě nového. To se ve Far Cry 5 změní. Při průzkumu prostředí budete muset věnovat pozornost světu a jednotlivým bodům, abyste se zorientovali. Na orientační body se designéři při vytváření Hope Country zaměřili a myslí si, že odvedli velmi dobrou práci.
To samé se dá napsat o věžích. Ani ty ve Far Cry 5 nebudou. Musíte tak prozkoumat svět, abyste objevili všelijaké aktivity a úkoly. Holmes v návaznosti na absenci věží zmínil setkání s některými místními obyvateli, případně prohlídku města a místní čerpací stanice. I věže kazily prožitek z hraní a nepřispívaly k větší interakci s postavami a samotným světem.
Far Cry 5 vyjde 27. února 2018 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Pro přesměrování na předobjednání stačí pouze kliknout ZDE.