Motokrosové závody MXGP 3 nabízí oficiální šampionát i nový engine
Předevčírem zazněl startovní výstřel závodní hry MXGP 3, v níž se ponoříte do bahnitého, benzínem provoněného světa motokrosu. Třetí díl série toho nabízí hodně – oficiální motokrosový šampionát včetně všech jezdců a tratí, pokročilou fyziku motorek (jsou tu i dvoutaktní mašiny), možnost úpravy svého jezdce i stroje a také použití Unreal Engine 4. Pochopitelně je zde přítomný také multiplayer, ovšem pokud byste si radši zajezdili sami, je pro vás připravená kariéra, v níž se vypracujete ze sklepa nižších soutěží až na stupně vítězů světového šampionátu.
Jenže už při vydání hry k ní mám několik kritických poznámek. A nejvíc to, po právu, odnese konzolová verze hry. Přijde mi docela drsné, že na PS4 a Xbox One zaplatíte celých 70 euro (na Steamu je to 50). Season Pass obsahující tři DLC přidávající nové tratě a jednu soutěž vás pak přijde na dalších 15 euro, jenže z nějakého důvodu je exkluzivní pro čtvrtý PlayStation.
A pak je tu DLC jménem Credits Multiplier, a to je opravdová třešnička na dortu. Tenhle úžasný klenot, mimochodem opět dostupný pouze pro konzole, vám za poplatek 5 euro umožní získat více kreditů po každém závodě. Proč byste si měli platit za obcházení herních pravidel? No přece „abyste dosáhli nejvyššího stupně na pódiu co nejdříve!“ Protože nejdůležitější je přece cíl, nikoli cesta. Proslýchá se, že příští DLC vám rovnou udělí titul mistra světa...
Ani trailer, který vidíte výše, se moc nepovedl a určitě jde na novou závodní hru nalákat trochu jinak. Jediné, co může našince trošku potěšit, je fakt, že snad na každém druhém oficiálním screenshotu je v davu k vidění česká vlajka. Také je samozřejmě docela dobře možné, že MXGP 3 je nejlepší závodní (nebo aspoň motokrosovou) hrou všech dob. Ověření téhle teorie ale nechám na zkušených motokrosových závodnících.