Dishonored 2 - Recenze!

První díl Dishonored vlétl mezi hráče jako živá voda. Vynikal hlavně silným příběhem a skvěle propracovaným level designem. Okamžitě si našel velmi slušnou základnu fanoušků, která na hru nedala dospustit. Před měsícem se na pulty dostal druhý díl této vynikající hry a jak dopadl, to se dočtete níže.

Příběh začíná takovým menším intermezzem, kde se hráč dozví základní informace. Císařství vládne Emily Kaldwin a po jejím boku stojí věrný rádce, učitel a otec Corvo Attano. I přes běžné problémy v císařství vládne mír a zdá se, že vše je v pořádku. Bohužel se na scéně objeví Delilah, sestra zesnulé císařovny Jessamine a nárokuje si trůn. A v tomto bodě se objevuje první novinka tohoto dílu. Hráči si může zvolit postavu, za kterou chce hrát. Buď Emily, nebo Corva. Výběr postavy nemá žádný vliv na mise, jsou stejné, ale bude se velmi výrazně lišit jejich průchod, Corvo i Emily mají totiž oba jiné ability. Také je zde možnost odmítnout magické schopnosti a jít na to "postaru". Už jen fakt, že je možnost volby mne neskutečně potěšila. Po výběru postavy je hráč z hlavního města vyhoštěn a císařovnou se stává Delilah. Hlavní postava si to ovšem nenechá líbit a odcestuje do města Karnacy, kde se snaží přijít na to, jak Delilah z trůnu odstranit

Celkem je opět k dispozici 9 misí, jejichž herní doba se mění v závislosti na hráči. Hráči, který si zvolí pomalý, tichý průchod hrou, zabere dohrání mnoho desítek hodin. Hráč který má rád Rambo styl bude na dokončení potřebovat něco málo okolo 6ti hodinek. Skutečně herní doba je hodně proměnlivá a nelze jí vyjádřit jednoduchým číslem. Tak tomu bylo ostatně i u prvního dílu. Stejně tak cesta ke splnění mise záleží na hráči. Mohu jen říct, že existuje nespočet variant jak misi splnit. Záleží jen na hráči, jestli je objeví. Proměnou prošla také umělá inteligence protivníků, kdy už nestačí si jen očíhnout cestu, kterou NPC postavy prochází. Oni totiž dělaj nenadálé pohyby, kdy se podívat pod stůl, za roh a podobně. Hráč musí vzít v úvahu i tuto možnost a rozhodně to přidává napínavý prvek ke hraní. K dispozici má hráč opět dostatečný arzenál v podobě šipek, pistole, nože a výbušných zařízení. Nehledě na nadpřirozené schopnosti, které se od prvního dílu moc nezměnili. Spíše se vzal osvědčený herní koncept a aplikoval se i pro druhý díl. V tomto případě to ovšem nevadí, ba co víc, vítám to. Koncept funguje, není třeba ho měnit.

Grafický kabátek prošel samozřejmě úpravou a hodně povedenou. Hra se pyšní osobitým grafickým stylem, který uvidíte málokde. V době recenzování jsem hrál hru bez prvního patche a už v tu chvíli se mi vše líbilo. Zpracování postav, budov, prostědí, vše pohledné. Po stažení patche dochází však k razantnímu zlepšení a proto doporučuji hrát s ním. Rozhodně jen umocní zážitek z celé hry. Během hraní jsem nezaznamenal žádné větší bugy nebo tearing, což je potěšující informace.

Zvukově se hra povedla. Zpracování dabingu a okolního ozvučení je precizní a rozhodně potěší. Velmi se mi líbil dabing zvláště u Emily, které hlas propůjčila Erica Luttrell, kterou můžeme znát jako Darlu z Fallout 4. Stephen Russella aka Corvo Attano má za sebou dabing Garretta z Thiefa, ale mohli jsme jeho hlas slyšet také ve Fallout 4 nebo Skyrimu. Ale i další jména jako je Vincent D’Onofrio, Rosaria Dawson, Pedro Pascal nebo Sam Rockwell slibují pastvu pro hráčské uši. Za zpracování zvuku tedy rozhodně palec nahoru.

Dishonored 2 je zkrátka povedený počin, který ocení jak fanoušek stealth her, tak i akční hráč. Jeho cílení na hráčskou komunitu je opravdu obrovské a troufám si říci, že potěší každého hráče, který mu dá důvěru. Na první díl navazuje se ctí a laťku nasadil opravdu vysoko. Málokdy se objeví takto rozsáhlá hra, která vyniká kvalitním zpracováním. Všechna čest vývojářům a doufám, že další díl, bude-li, nabídne ještě kvalitnější zpracování. Bude ovšem těžké takto skvělou hru překonat.

Jirka "Till" Hänsl   (Recenzovaná verze: PS4)

Dishonored 2 PS4             Dishonored 2 Xbox One