COD Infinite Warfare - Recenze!

V životě jsou jisté dvě věci. Smrt a každoroční nový díl ze série Call of Duty. Nejinak je tomu i letos. Nedávno se dostal na pulty obchodů nový díl s podtitulem Infinity Warfare. Jak se povedl, to si můžete přečíst níže.

Už při spuštění hry se k hráči dostane jedna velmi pozitivní informace. A sice to, že za vývojem stojí studio Infinity Ward, tedy chlapíci, kteří stáli u zrodu CoDčka. Mne to hned ze začátku naplnilo optimismem, neboť jsem začínal tušit, že se mi do mechaniky dostala kvalitní střílečka. Příběhová linka začíná jak jinak než zběsile. Hráč je ihned na začátku vržen do víru akce a seznámí se s hlavními hrdiny, poručíkem Reyesem a poručicí Salter. Tito dva vojáci se záhy stanou obránci lidí ve válce Země s Marsem a slouží na vesmírné lodi Retribution, odkuď vyrážení na jednolitvé mise, aby ochránili lidstvo. Příběhová linka je zde tročišku pozměněná. Hráč si totiž může vybrat, jestli bude hrát příběhové mise, nebo vedlejší! Ano, je to velká změna oproti minulým létům, ale ve finále jí vnímám jako velmi pozitivní. Dávají totiž příběhu širší rozměr. Už se nejedná jen o vystřílení všeho, co se dostane hráči před mířidla, ale vykreslí kompletní válku. Když sečtu hlavní i vedlejší mise, tak dostanu číslo 31 a to je velmi úctyhodné. Procházení příběhu hráči zabere zhruba 10-11 hodin na normální obtížnost. To je pořádná porce herního času v singleplayeru u Call of Duty. Když k tomu přičtu dobře napsané postavy, spád a počet misí, tak musím jen smeknout před vývojáři. Mé tušení o kvalitním dílu se začínalo naplňovat. Bohužel však, jedna trhlina se najde. Vedlejší mise se opakují stále dokola. Není v nich žádný hlubší nápad a veskrze je to opravdu jen di tam a vystřílej to. Samostatně slouží jen jako natažení herní doby, dohromady tvoří podtext celé války. Celkově hodnotím singleplayer velmi kladně.

Nedílnou součástí Call of Duty je samozřejmě multiplayer a v poslední letech i Zombie mod. Pojďme se společně nejprve podívat na zombíky. Zombie mod je zasazen do 80. let a odehrává se v zábavním parku Spaceland. Jako vždy, bude hráč posatven tváří v tvář zombíkům a bude bojovat o holý život. Samozřejmostí je využívání všech možností zábavního parku a kooperace s kamarády.

V multiplayeru si může hráč vybrat ze 6ti různých tříd vojáků z nichž každá má svoje speciální vybavení. Správně poskládaný tým z těchto tříd má pochopitelně nad protivníkem určitou výhodu, i když ne vždy tomu tak je. . Boje se odehrávají na celkem 12ti mapách a jako každý rok, je to velmi zběsilý multiplayer, kde se hráč postaví proti dlouholetým bojem zoceleným veteránům z CoD. K dispozici je samozřejmě nepřeberné množství zbraní, které vám mohou vypadnou i z bedýnek, které koupíte buď za vydělanou herní měnu, nebo za reálné peníze. Což značně zvýhodňuje hráče, kteří nechtějí čekat. Prostě pay to win. Tenhle model je většinou zabiják online hraní, proto jsem zvědav, jak se s tím Infinite Warfare popere.

Graficky je hra nádherná. Nezaznamenal jsem žádné nešvary a ba naopak, užíval jsem si krásně zpracovaný vesmír i všechny planety. Málokdy mne hra takto graficky vtáhla do sebe. Stejně tak vše šlape v multiplayeru. Za tohle supr zpracování míří k vývojářům můj dík, je to opravdu perfektní práce. Na druhou stranu zvukově trošičku pokulhává. Dabing je suprový, o tom žádná. Bohužel jak je zvykem, jde o zbraně. Nepřipadá mi, že držím v ruce pořádnej kvér, ale špuntovku. Jistě, zvukově je odlišná jedna třída od druhé, ale už je ve finále jedno, kterou zbraň z té třídy aktuálně používáte. Všechny zbraně z jedné třídy zní stejně. Doufám tedy, že příští rok nastane výrazné zlepšení.

Celkově hodnotím nový díl Call of Duty velmi kladně. Do rukou se hráči dostal kvalitní díl, který má dobrý a zábavný příběh. Stejně tak hráč může strávit několik desítek, ne-li stovek hodin v multiplayeru či zombie režimu. Když k tomu připočtu kvalitní grafické zpracování a dobré ozvučení, vyjde mi jeden z nejlepších dílů CoD, které jsem hrál za posledních 10 let.

Jirka "Till" Hänsl   (Recenzovaná verze: PS4)

COD: Infinite Warfare PS4    COD: Infinite Warfare Xbox One